Warning: jsMath requires JavaScript to process the mathematics on this page.
If your browser supports JavaScript, be sure it is enabled.

Taner TANRISEVER Ana Sayfasi

Eğitimde İnternet ve Bilgisayar Kullanımı

İnternet, eğitim alanında büyük bir devrim yaratmış ve öğrenme süreçlerini dönüştürmüş önemli bir araç olarak hayatımıza girmiştir.

İnternetin hayatımıza girmesi ile birlikte, dünya genelindeki kitaplar, makaleler, videolar, ders notları ve diğer öğrenme materyalleri gibi eğitim kaynaklarına erişim çok kolay hale gelmiştir.

Eğitimde internet kullanımı özellikle yaşanan pandemi ile birlikte büyük bir evrim geçirmiş ve öğrenme süreçlerini derinlemesine etkileyen önemli bir faktör haline gelmiştir. Uzaktan eğitimin her eğitim seviyesine ulaşması ile birlikte hem öğreticiler, hem öğrenciler hem de eğitim konusunda çalışan tüm kurum ve kuruluşlar yepyeni bir sürece sürüklenmişlerdir. Ülkemiz Yeni Normal olarak tanımlanan bir terimle tanışmıştır.

Pekçok kurum ve şirketler bu konuda özellikle covid pandemi döneminde büyük gelişmeler kaydetmişlerdir.

Uzaktan Eğitim : Çevrimiçi eğitim platformlarının ve uzaktan öğrenme modellerinin temelini oluşturur. Özellikle pandemi döneminde hemen herkesin coğrafi koşullardan bile bağımsız olarak eğitim sürecine katılması mümkün olmuştur. İnternet ve Bilgisayarların olmadığı bir ortamda pandemi sürecinin meydana geldiğini düşünülürse, bilgisayarların önemini daha iyi anlaşılabilir.

Eğitimde bilgisayar kullanımının bazı yönleri aşağıda özetlenmiştir :

  • Öğrenme Materyallerinin Çeşitlendirilmesi : Bilgisayarlar, metin, grafik, video, ses gibi farklı medya türlerini içeren zengin öğrenme materyallerinin üretilmesini ve kullanılmasını sağladıklarından öğrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirilen alternatif yollar sunmuştur.

  • Etkileşim ve Katılım : Bilgisayarlar sayesinde öğrenciler daha etkileşimli ve katılımcı bir şekilde öğrenmeme sürecine katılmışlardır. Eğitim yazılımları sayesinde interaktif öğrenme deneyimleri sunulabilmiş ve öğrencilerin ders içeriğine daha fazla dahil olmalarını sağlanabilmiştir.

  • Uyarlanabilirlik : Bilgisayarların bireyselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunmaları nedeni ile öğrencilerin farklı hızlarda ilerlemelerine ve özel ihtiyaçlarına göre çalışmalarına yardımcı olmaktadırlar.

  • Yaratıcılık ve Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi : Bilgisayarlar, öğrencilere programlama, dijital tasarım ve yaratıcı içerik üretme gibi beceriler kazandırabilir. Bu da öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur.

  • Veri Analizi ve İzleme : Eğitimde kullanılan yazılımlar, öğrenci performansını izlemek ve analiz etmek için verilerin toplanması ve bu veriler yardımı ile öğrencilerin ilerlemesini anlamak ve gerektiğinde müdahale etmek için kullanılmaktadır.

  • Eğlenceli ve Motive Edici Öğrenme Deneyimi : Doğru bir şekilde kullanıldığında, bilgisayarlar öğrenmeyi eğlenceli ve motive edici hale getirebilir. Oyun tabanlı öğrenme veya etkileşimli simülasyonlar gibi yöntemler öğrencilerin dikkatini çekebilir.

Ancak, bilgisayarların eğitimdeki rolünü değerlendirirken bazı zorlukları da göz önünde bulundurmak önemlidir. Teknolojiye dayalı eğitim yaklaşımlarının etkili olması için eğiticilerin de iyi bir şekilde eğitilmesi, uygun içeriklerin seçilmesi, öğrenci mahremiyetinin korunması gibi faktörler dikkate alınmalıdır.


 

Kaynaklar